News

To Follow

To follow

The garden of Piazza Vittorio is a theatre for daily actions independently and spontaneously made by groups from different communities, under undeclared, but still present boundaries.

ALAgroup turned a white and red warning tape, usually used on construction sites or work areas, into a tool for inclusion and connection, during a symbolic action, to link and open a dialogue among the garden areas and the communities inhabiting it.

The exercise, conceived as a curatorial act of ALAgroup, is the output of a collaboration with the artists Valentina Bonizzi and Driant Zeneli during their residency in the Palestinian refugee camp of Deheishe within the project Campus in Camps.

To follow

Il giardino di Piazza Vittorio è teatro di azioni quotidiane svolte in modo autonomo e indipendente da gruppi di diverse comunità, secondo confini non dichiarati ma, di fatto, presenti.

ALAgroup ha trasformato un nastro segnaletico bianco e rosso, comunemente usato per delimitare le aree in costruzione o di lavoro, in uno strumento di inclusione e connessione, durante un’azione simbolica, per collegare e aprire un dialogo fra le diverse aree del giardino e le comunità che lo abitano.

L’esercizio, concepito come un atto curatoriale, è il risultato di una collaborazione con i due artisti Valentina Bonizzi e Driant Zeneli durante la loro residenza nel refugee camp palestinese di Deheishe, nell’ambito del progetto Campus in Camps.

Participants / Partecipanti:

Carolina

Chiara

Giacomo

Marco

Maria Pia

Maria Rosa

Rea

Sara

Sophia

VAI AL VIDEO: https://vimeo.com/173016580

ISTRUZIONI PER L’USO DI THE PUMPKINhttp://www.alagroup.org/the-pumpkin/